zondag 14 juni 2015

Wat ruik je lekker

Het leuke van de drie zoons is, dat ze alle drie zo verschillend zijn. Al zou je dat niet zeggen als je zoon1 en 3 bij elkaar ziet. Het mogen dan wel look-a-likes zijn, maar hun karaktertjes zijn wel anders.
Zoon1 is de lolbroek, de grappenmaker. Zoon2 is de knuffelaar. Dat doet hij het liefst en owee als er ruzie is, dan moet dat weggeknuffeld worden. Zoon3 is de charmeur. Hij weet precies het juiste te zeggen zodat je smelt. Zo vertederend. Hij wil je graag vrolijk maken en weet daar feilloos de juiste woorden voor te vinden.
En laat het nu net over zoon3 gaan.
"Mama, ik vind je lief." is iets dat ik meerdere malen per dag hoor. Maar ook "Mama, wat ben je mooi."  Daar smelt je toch van?
Als ik nieuwe kleren aan heb, ziet hij het direct. Hoe anders is dat bij de rest van de mannen in huis....
"Mama je hebt een nieuwe jurk! Wat mooi, dat staat je goed." Het is niet nodig om te vertellen dat ik erg blij word van dat soort uitspraken.
Als ik hem een complimentje geef, zegt hij: "Ik vind het fijn dat je dat zegt." Dat is toch schattig?
Dat moet later de ideale man worden, dat kan niet anders. Hij wil ook altijd erg graag helpen. Wie weet, wordt hij ook nog de ideale schoonzoon. De ideale zoon is hij in ieder geval al. Die titel moet hij overigens wel delen met zijn twee grotere broers hoor ;-)


Toch begint de geloofwaardigheid van zoon3 wel te wankelen hoor.
Een aantal weken geleden had ik mijn haar in de verf gedaan. Overigens heus niet omdat ik grijze haren krijg, maar puur omdat ik dat mooi vind (echt....;-) )
Dat spul moet een half uur intrekken, dus ik ging naar beneden, alwaar de rest van de familie zat. Ook zoon3. "Mama, wat heb je mooie haren!" Huh?  Ik zag er niet uit, maar ja smaken verschillen, het zou best kunnen dat hij dat mooi vond. Al geloof ik er eigenlijk achteraf helemaal niets van. Ik liet het daarbij.
Maar nu weet ik het zeker. Zoon3 neemt de boel in de maling. Hij heeft nu al door dat als hij mooie woordjes zegt, hij een vrouw om zijn vinger kan winden.
Want toen ik laatst op de wc zat en ik had nagelaten om de deur op slot te doen, deed zoon3 de deur open en zei "Mama, wat ruik je lekker!"  
.......jaja onze casanova....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten